We hebben de bestaande fidget spinner herwerkt naar een gamespinner.
Je moet bijna van Mars komen om niet gehoord te hebben van de fidget spinner. Jong en oud waren blijkbaar in de ban van een zeer eenvoudig stukje speelgoed wat leidde tot een echte hype.
Zo hebben ook de 2 kinderen (zoon van 5j en dochter van 8j) van de zaakvoeder verschillende spinners waarbij ze verschillende trucjes uithalen en spelletjes worden gespeeld.
Op een mooie dag in juni besloten de 2 kinderen een wedstrijd te houden waarbij het de bedoeling was om met 1 enkele duw zo snel mogelijk te draaien en bijgevolg het aantal toeren/min te kennen. De vraag naar de papa toe volgde al vlug om als scheidsrechter op te treden om zo te bepalen wie de winnaar was van dit spelletje. Echter, het probleem hierbij is dat dit onmogelijk te achterhalen is zonder (elektronische) hulp. |
Het idee was om dan maar een spinner aan te kopen die verbonden kan worden met een app om zo op een zeer eenvoudige wijze de winnaar te kunnen gaan bepalen.
Al gauw kwamen we tot de vaststelling dat dit gewoonweg niet bestond, de rest laat zich al raden….
Na het (verplichte) nieuwheidsonderzoek kwamen we tot de vaststelling dat er niet enkel een spinner verbonden via bluetooth commercieel niet op de markt is, maar ook dat het ook niet was beschermd als octrooi/patent.
Daar het een deel is van onze professionele activiteiten hebben we dit ook in allerijl geschreven en ingediend, direct daarop zijn we gestart met het ontwikkelen van de spinsterXL.
De spinsterXL is een tijdje op de markt geweest, maar ondertussen is de hype over gewaaid en zijn we gestopt met de verkoop.
Het promofilmpje op youtube
Het promofilmpje op youtube